17.4.10

Nr. 47


Visst kan det vara fint med radus. Volvo V70 är också bra - när man har två barn och en Golden retriver. Visst skulle det kännas tryggt med ett fast jobb från sju till fyra. Falukorv och makaroner är det väl inte heller något fel på...egentligen.

Men om man inte vill.

Jag tror nämnligen inte att jag vill.

Jag vill nog ha ett eget litet hus. I en glänta i skogen, vid en liten sjö, nära till en mysig stad. Huset kan få vara rött...eller grönt!

Jag vill ha ett eget köksbord och blommor i mina fönster. Jag vill ha massa böcker, men ingen bokhylla. Jag vill ha en liten uteplats i kvällssolen och en trädgård med rabarber, äpplen, jordgubbar och kanske vinbär. Jag vill ha levande ljus och vit spets. Jag vill ha en skitsnygg fåtölj där man kan sitta och läsa. Jag vill ha ett harmoniskt sovrum. Jag vill ha ett gammalt skrivbord med massa pennor och anteckningsböcker. Jag vill ha charmiga kaffekoppar och loppisporslin.

Jag vill ha en liten bil i någon mysig färg - mintgrön, Knallgul, rosa eller ljust blå. Bilen kan även få vara prickig, randig eller rutig om den vill.

Jag kan tänka mig att ha EN hund. Inte en Golden. Hunden får gärna vara mysig, lojal, en border collieblandis, kärleksfull, full av energi och min bästa vän.

Jag vill ha ett jobb som ger mig mer än en fast lön. Jag vill utvecklas genom mitt arbete och känna att jag gör nytta.

Sen om man fick önska vidare så skulle det vara helt okej att ha någon att dela allt dethär med. Någon som står utt med mig och mina idéer. Någon som trivs med miljön och älskar mig.

Det är nog vad jag vill.

Men det är inget fel med radhus !

3 kommentarer:

  1. Nopp.. Det är inte fel på radhus.. Men det kanske passa andra bättre än dig..

    ;o)

    Man måste önska för att få och våga för att vinna... =))

    SvaraRadera
  2. Du skriver så fint! Vill bara läsa mer :)

    SvaraRadera
  3. Till mamma: Tihi, sant!

    Till Johanna: Du är fin <3 Kram på dig.

    SvaraRadera