11.4.10

Nr. 34

Nu är jag hemma igen. Bland mina böcker och pennor. I lugn och ro. Jag trodde nog, för ett kort ögonblick, att jag kunde fly från mina sorger. Ni vet, bara några dagar. Det fungerar inte. Sorg, smärta och ångest kan man inte åka ifrån. Tåget gick fort, men vi var framme samtidigt. Mina sorger och jag. De var inte mer påtagliga än vanligt, men de fanns där.

Jag är så glad att vara hemma. Stockholm är fantastiskt, i små doser, med det är här hemma jag har min trygghetszon. Här läker jag bäst. Jag behövde denhär resan för att inse det. Våran lilla tripp till stockholm har gett mig otroligt mycket saker att fundera kring, massa saker att inspireras av samt en hel del insikter som kommer hjälpa mig att slappna av och njuta av det jag har.

Gräset är inte grönare på andra sidan


Puss och godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar